OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG PRALNICZYCH
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy że zlecenie odzieży do prania w naszym zakładzie wiąże się z akceptacją poniższych warunków świadczenia usług.
- Pralnia przyjmuje do prania odzież posiadającą wyłącznie oznaczenie producenta zawierające przepis prania. Garderoba nie posiadająca tych oznaczeń przyjmowana i prana jest tylko na odpowiedzialność klienta.
- Pralnia zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zlecenia lub rezygnacji, w przypadku wątpliwości co do przepisu prania znajdującego się na metce.
- Cennik zamieszczony w lokalu oraz na naszej stronie internetowej ma charakter orientacyjny, z uwagi na różnorodność oddawanej garderoby, ostateczna cena usługi określana jest przez pracownika naszego zakładu przed przyjęciem zlecenia.
- Płatność za usługi pobierana jest z góry.
- Pralnia dołoży wszelkich starań aby wszystkie plamy z Państwa garderoby zostały wywabione. Niemniej informujemy iż niektóre silne zabrudzenia mogą pozostać.
- Asortyment przeznaczony do prania należy odebrać w terminie 60 dni od daty wyznaczonej na kwicie. Po upływie niniejszego terminu pralnia zastrzega sobie prawo do utylizacji odzieży.
- Bardzo prosimy o dokładne obejrzenie efektów czyszczenia przy odbiorze. Zastrzeżenia jakościowe oraz ilościowe dotyczące usługi należy zgłaszać zaraz po odebraniu garderoby. Brak zgłoszenia pisemnych uwag w chwili odbioru odzieży oznacza brak zastrzeżeń co do wykonanej usługi i nie może stanowić w przyszłości podstawy do roszczeń reklamacyjnych.
- Podstawą przyjęcia odzieży do reklamacji jest czytelny kwit jej przejęcia do pralni, bądź paragon fiskalny.
- Usługa prania nie powoduje odnowienia wyrobu do stanu nowości, lecz wyłącznie odświeżenie jego wyglądu, z uwzględnieniem stanu, w jakim znajdował się w chwili oddawania do prania;
- W przypadku pościeli oddanej do prania i/lub maglowania, pralnia nie odpowiada za ewentualne uszkodzenia zamków, napów, zatrzasków oraz guzików.
- Na podstawie art. 471 i art. 472 kodeksu cywilnego, pralnia zobowiązana jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, za które ponosi odpowiedzialność. Wyklucza to jednoznacznie odpowiedzialność w wypadku kiedy garderoba ulegnie uszkodzeniu, mimo tego że została wyprana zgodnie z przepisem prania podanym przez producenta. W takiej sytuacji wraz z oświadczeniem pralni klient powinien dochodzić roszczeń od producenta odzieży.